Ačkoliv ekonomové předvídají části světa recesi, investice do elektromobility se hrnou v miliardách dolarů a eur. Ať už do výstavby infrastruktury, montážních hal na výrobu e-aut nebo do továren na nejdůležitější a nejdražší součásti elektrických vozů – baterií. Trend je to naprosto nevyhnutelný, Česku se však masivnější investice zatím vyhýbají.

Škoda Auto sice v lednu oznámila miliardovou investici do druhé linky na baterie do svých SUV Enyaqů či koncernových modelů aut od Volkswagenu, Audi či Seatu, v nošovické Hyundai tvoří elektroauta a hybridy již 40 procent tamní výroby, ale s plány v jiných zemích se to zatím nedá srovnat. Navíc ve vzduchu stále visí nedořešená otázka gigafactory na baterie, kterou Česko jako jediná středoevropská země nemá nejen postavenou, ale ani přislíbenou.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se