Potraviny citelně podražily a to i ty základní, jako je cukr nebo mouka. Ministr zemědělství viní z růstu cen obchodní řetězce, podle šéfa výrobce mouky značky Babiččina volba se ovšem neseriózně zachovala i část pěstitelů pšenice. „Cena pšenice rostla ze 180 eur za tunu na 400 eur. A někteří zemědělci, bylo jich tak pět až deset procent, místo aby dodrželi smlouvu s námi, tak to prodali jinam,“ popisuje zkušenosti z turbulentního loňského roku David Truxa, generální ředitel společnosti GoodMills Česko. Cena pšenice se od té doby uklidnila, náklady v nízkomaržovém odvětví ovšem podle něj rostou na všech úrovních. GoodMills se tak soustřeďuje na zefektivnění provozu samotných mlýnů, které má v Kyjově a Litoměřicích.

Co momentálně řešíte nejvíc?

Teď už Velikonoce.

Co v případě mlýnů znamená řešit Velikonoce?

U koncových spotřebitelů máme tři vrcholy. Tím hlavním, který trvá od konce října do poloviny prosince, jsou Vánoce. Ten velikonoční je výrazně kratší, zhruba tři týdny. A pak je léto, kdy je sklizeň ovoce a pečou se ovocné koláče a vaří knedlíky. Takže v případě Velikonoc máme tři týdny, během kterých prodáváme několikanásobně víc, než kolik naše linky zvládnou vyprodukovat. Úzkým hrdlem pak jsou balicí linky. Od poloviny ledna proto část produkce míří na sklad, tahle zásoba pak zmizí během těch tří týdnů.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.