Obvykle se dělají limitované edice pro speciální příležitost, ale v případě whiskey Tullamore D.E.W. je nová podoba lahve spíše z nouze ctnost. Důvodem, proč se od jara neprodává v obchodech v tradiční hranaté podobě, je požár jedné sklárny. „Byl to jediný dodavatel, který mohl vyhovět našim výrobním potřebám, a proto jsme neměli jinou možnost než dočasně změnit tvar lahve,“ vysvětluje změnu na klasickou kulatou lahev Tomáš Mertlík, marketingový manažer společnosti William Grant & Sons Distillers, pod niž irská značka spadá.

Případ dočasně změněné lahve Tullamore D.E.W. ukazuje, jak je evropský trh s takzvaným obalovým sklem napjatý. Největší čeští producenti lahví mají výrobu plně obsazenou do konce roku, takže nápojářské firmy musí své objednávky pečlivě plánovat. Sklenice tu zároveň oproti loňsku zdražily o desítky procent a nápojáři na jejich dodání čekají i dvakrát déle než v minulosti. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.