Kapitáni lodí čelí na moři mnoha nebezpečím. Bouřím, mělčinám, pirátům, a dokonce kontejnerům. Objem námořní přepravy narostl do takové míry, že nejvytíženější trasy jsou už „zamořeny“ více než 25 tisíci kontejnerů, píše německý časopis Der Spiegel. Většina spočívá na mořském dně, což vyvolává obavy ekologů. Některé však zůstávají na hladině, a to i celé měsíce. To platí zvláště pro chladírenské kontejnery, jež mají silnou izolační vrstvu a voda se do nich dostává jen pozvolna. Hlavně menší plavidlo, které se s nimi srazí, si může prorazit bok a jít ke dnu. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Chcete dostávat investiční texty do e-mailové schránky?

Přihlaste se pravidelnému odebírání investičního newsletteru Peníze HN, kde naleznete naše původní analýzy, tipy na dobré čtení nebo glosy analytiků.

newsletter Peníze