Přesně před dvaceti lety se zrodila značka Tesla Motors. Tehdy s ní ještě neměl Elon Musk nic společného a těžko by si někdo – včetně dvojice zakladatelů – vsadil na to, kam až to firma pojmenovaná po slavném srbském vynálezci dotáhne.

Elon Musk, který do Tesly vstoupil zhruba půl roku po vzniku, se tak v roce 2023 může považovat za krále globálního byznysu s plně elektrickými auty. Tesla jich loni zákazníkům dodala přes 1,3 milionu, meziročně o 40 procent více. Z celosvětového prodeje vozů jezdících jenom na baterii v objemu asi 7,7 milionu je to pořádná porce. Ale po Muskově pomyslné koruně natahují ruce konkurenti, hlavně ti v Číně. Její trh s elektrickými vozy je největší na světě, pro Teslu druhý hned po USA.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.