Pokud jde o bytový dům, zabere projekt na instalaci solárních panelů na střeše dlouhé měsíce příprav a konzultací. Když pak mají vlastníci bytů na schůzi konečně rozhodnout, zda do zakázky půjdou, může vše ztroskotat, protože se neshodnou. Nebo by se i shodli, ale na schůzi jich přijde málo, takže jsou neusnášeníschopní. Třeba i opakovaně. „To dohadování s nimi je opravdu pakárna,“ říká HN zástupce jednoho z významných hráčů na českém trhu s fotovoltaikou, který si nepřál být jmenován.

Špatné zkušenosti s bytovými domy nemá jen on. Některé firmy se takovým zakázkám dokonce vyhýbají a berou si raději snazší zakázky na rodinných domech, kde jim stačí domluvit se s jedním majitelem. „U bytových domů je to stále komplikované. Firmám se do nich nechce,“ uvádí šéf Solární asociace Jan Krčmář. Změna podle něj nastane až v momentě, kdy dojde k výraznému zpomalení trhu, tedy bude méně zakázek na rodinných domech. „Pak budou muset firmy brát i bytové domy,“ věří Krčmář.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.