Firmy tápou v tom, jak naučit společně fungovat mladé a starší zaměstnance. Brání jim v tom odlišné očekávání od práce jako takové, ale často i vlastní ego. Rovnoměrná věková struktura v podniku je přitom klíčová nejen pro jeho úspěch, ale i pro celý pracovní trh, věří Kateřina Legnerová z katedry personalistiky Fakulty podnikohospodářské VŠE.

„Mladé firmy jsou hodně rychlé, dynamické a mají nadšené a přátelské prostředí. Když ale nemají výsledky, nemusí jim to už tak fungovat. Starší lidé naopak dávají firmě stabilitu,“ říká v rozhovoru s HN odbornice, která radí firmám s takzvaným age managementem, tedy způsobem řízení lidí s ohledem na jejich věk.

Je age management opravdu o tom, že učíte starší boomerské šéfy, jak pracovat se zaměstnanci z mladší generace Z?

Většinou ano. Nedávno si mě pozvala firma, která má možná 85 procent zaměstnanců z generace Z. A chtěli prostě poradit, jak na ně. Bývá to někdy veselé. Věnuju se tomu už dlouho, ještě než „zetkaři“ vůbec nastoupili na trh práce. Musím ale říct, že se poslední dobou setkávám i s tím, že mladí neumí řídit starší kolektiv. Není tam vzájemný respekt a vznikají konflikty. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se