Koncem roku 2018 opakovaně zkolabovala D1 na Vysočině. Stavební firmy v čele s italskou Toto Costruzioni Generali, které daný úsek dálnice za 1,7 miliardy korun opravovaly, totiž nabraly mnohaměsíční zpoždění. To se snažily dohnat ještě v půlce prosince a doprava na zúžené dálnici proto opakovaně prakticky stála. Tehdejší ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) kvůli tomu se stavbaři (dalšími členy konsorcia byl český Geosan a kazašská SP Sine Midas Stroy) přikázal rozvázat smlouvu a na dokončení modernizace si pak Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) najalo společnost Skanska.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.