Fotografie obřího kamene ve tvaru nahého lidského zadku s nápisem „Neočekávané odhalení“. To je způsob, kterým se nyní Česká republika prezentuje v cizině a láká prostřednictvím této kampaně Unexpected Traditions of CzechTourism k nám turisty. Ne, nejsem puritánka a dokážu pochopit humor. V tomto případě si ale nedokážu představit turistu, který letí přes celou zeměkouli, aby se podíval na nahou… zadnici.

Jestli chceme Českou republiku někam posunout a vytvořit z jejího jména silnou značku, musíme být podle mého názoru jednotní v tom, jaký narativ budeme používat. Aby se vše podřídilo jednomu záměru – vylíčit naši zemi jako báječné místo, které stojí za to navštívit. Proto by měl vzniknout brand manuál Česka, jehož plnění nebude nahodilé podle toho, jak si to zrovna nějaké ministerstvo nebo úřad rozhodne. Je potřeba vytvořit profesionální tým, který bude mít silnou politickou podporu pro každodenní a především systematickou implementaci Česka jako značky. Klíčovou podmínkou je samozřejmě koordinace aktivit, které jsou již třicet let roztříštěné po všech možných úřadech, aniž by se spolu členové vlády dokázali domluvit, kterým směrem chtějí jít.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.