Google přežil čtvrt století ve světě, kde technologické firmy mohou rychle zazářit a hned zase vyhořet během několika měsíců. Na to, jak je Google precizní při vyhledávání informací a účtování plateb za reklamní prostor, má ovšem třetí nejhodnotnější firma na světě docela nepořádek ve vlastním rodném listu.

Narozeniny může Google slavit alespoň třikrát. První termín je 4. září, kdy firma oficiálně vznikla zápisem do obchodního rejstříku. Další datum, kdy „se narodil Google“, je 20. září, kdy firma ukotvila první technickou specifikaci svého produktu.

Další variantou je časem zamlžený den v roce 1996, kdy zakladatelé firmy Larry Page a Sergey Brin začali na Stanfordu pracovat na projektu fulltextového vyhledávače. Nejčastěji se ale jako datum zrození Googlu uvádí právě datum 15. září, tedy den, kdy firma zaregistrovala doménu Google.com.

Historie Googlu se dá shrnout krátce: dva idealisté založili firmu – a mysleli to dobře. Potom museli začít vydělávat, což znamená prodávat reklamu, a všechno se obrátilo k horšímu. Tohle zjednodušení je hodně velká zkratka a dalo by se vztáhnout na spoustu firem. Jen málo z nich ale ovlivňuje každý den životy alespoň miliardě lidí po celém světě.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak Google vyrostl z idealistického projektu v typickou korporaci.
  • Kdo vymyslel „googlení“ a kolik vlastních produktů Google zabil.
  • Proč se v Googlu nesmí mluvit o tržním podílu a balíčcích.
  • Proč se vedení Googlu cítí nejistě ohledně budoucnosti.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás moderní technologie? To byste si neměli nechat ujít newsletter Týden s technologiemi, díky kterému dostanete do téměř pravidelného pátečního e-mailu to nejzajímavější dění a produktové novinky za celý týden.