Ďábel, jak známo, nekupuje nikdy polovinu duše. Jen pár dní po uplynutí 85 let od Mnichova a tragického rozbití Československa si můžeme připomenout pětaosmdesátiny dalšího, méně známého „zářezu“ na pažbě rozpínavosti nacistického Německa.

Už 11. října 1938 – pouhý den po vojenském záboru odstoupených Sudet – vyrukoval Adolf Hitler s novým nátlakem. Dal písemný pokyn svému ministru zahraničních věcí Joachimu von Ribbentropovi, ať donutí Prahu k souhlasu se stavbou takzvané exteritoriální dálnice. Mělo jít o říšskou autostrádu, která protne Moravu a spojí metropole tehdy německého Slezska a Východní Marky – tedy Breslau (dnes polskou Vratislav) a Vídeň.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Na kdy nacisté plánovali zprovoznění dálnice?
  • Jak němečtí projektanti dbali na ochranu přírody a estetiku?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.