Ďábel, jak známo, nekupuje nikdy polovinu duše. Jen pár dní po uplynutí 85 let od Mnichova a tragického rozbití Československa si můžeme připomenout pětaosmdesátiny dalšího, méně známého „zářezu“ na pažbě rozpínavosti nacistického Německa.
Už 11. října 1938 – pouhý den po vojenském záboru odstoupených Sudet – vyrukoval Adolf Hitler s novým nátlakem. Dal písemný pokyn svému ministru zahraničních věcí Joachimu von Ribbentropovi, ať donutí Prahu k souhlasu se stavbou takzvané exteritoriální dálnice. Mělo jít o říšskou autostrádu, která protne Moravu a spojí metropole tehdy německého Slezska a Východní Marky – tedy Breslau (dnes polskou Vratislav) a Vídeň.
Co se dočtete dál
- Na kdy nacisté plánovali zprovoznění dálnice?
- Jak němečtí projektanti dbali na ochranu přírody a estetiku?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.