Michal Brada působí celý profesní život v potravinářství, a to hlavně v mléčném průmyslu. Už deset let stojí v čele tuzemského zastoupení francouzského mlékárenského obra Lactalis, pod který spadají mlékárny Kunín a Klatovy. I na Lactalis přitom doléhají mnohé problémy českého potravinářství, jako jsou rostoucí ceny vstupů, silná zahraniční konkurence, spořiví zákazníci a s tím spojený vzestup privátních značek. Přesto si Brada v mnoha ohledech zachovává zdravý optimismus. Věří, že na silně konkurenčním evropském trhu dokáže Lactalis uspět s českou mozzarellou. A zatímco ostatní průmyslníci burcují na poplach kvůli hrozícímu zdražení regulované části cen elektřiny, Brada zůstává v klidu. „V tuto chvíli to není pro nás zásadní změna, v podstatě se do ceny energií vrací složka, která v ní v předchozích letech byla přítomná,“ míní Brada.
Mlékárna Klatovy oslavila 100 let, Lactalis příští rok oslaví 20 let na českém trhu. Za tu dobu se mlékárenský trh hodně proměnil, nejvíce však asi v posledních letech, kdy přišel covid, pak válka na Ukrajině a všechno s tím spojené. Jak ty změny vnímáte?
Zákazník je stále náročný, co se týče kvality, ale zároveň čím dál více cenově senzitivní. Bojujeme s inflační tsunami. I my jsme kvůli všem vstupům, které nám zdražily, museli zvednout ceny. Vidíme poté, že zákazníci hledají levnější alternativy, hodně z nich přechází na privátní značky, jejichž nárůst je opravdu zásadní.
Jak na to reagujete?
Co se dočtete dál
- Jaká je psychologická maximální cena u jogurtu?
- U jakého produktu chce Lactalis zdvojnásobit produkci?
- Jan na výrobce dopadá stále přísnější obalová legislativa?
- Kolik mléčných výrobků se prodá v akcích?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist