Západní společnosti podnikající v Číně se spoléhaly na to, že tamní hospodářství se po covidové pandemii rychle vzpamatuje, nabere solidní tempo a díky tomu ožije i spotřebitelská poptávka. Ale toto očekávání se nenaplnilo. Číňané stále utrácejí obezřetně. Západní firmy to výrazně pociťují, ať už je to americký výrobce počítačů Apple, nebo kavárenský řetězec Starbucks. Nemluvě o západních automobilkách, které v Číně ztrácejí svoji dřívější dominantní pozici nejenom kvůli slabšímu tempu hospodářského růstu, ale hlavně kvůli tvrdé konkurenci tamních výrobců, zejména na trhu s elektrickými auty.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.