Před dvěma roky otevřela skupina Coop vůbec první automatizovanou nonstop prodejnu v Česku. Dnes už jich provozuje 30, na přelomu února a března přibyly nové obchody tohoto typu v Humpolci, Milevsku a Kostomlatech. Všechny až na konzum v Koldíně jsou takzvaně hybridní. To znamená, že prodavačky v nich jsou jen po část otevírací doby, ve večerních hodinách nebo v neděli či o svátcích se lidé mohou obsloužit sami.
Inspirací pro Coop byl původně americký model obchodu budoucnosti Amazon Go, ale družstvo přišlo s vlastním, podstatně levnějším řešením. „Amazon Go je technologicky dokonalý, ale až tak moc, že je pro nás nepoužitelný. A neumožňuje prodej alkoholu, ten nám dělá stále velké množství obratu. A čím menší vesnice, tím větší podíl,“ říká v rozhovoru s HN Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu skupiny Coop.
Co se dočtete dál
- Jak se liší cílové skupiny zákazníků obchodů 24/7 na venkově a ve městě.
- Jak moc se v těchto typech obchodů krade.
- Jaký vliv mají prodejny 24/7 na vietnamské večerky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.