Před dvěma roky otevřela skupina Coop vůbec první automatizovanou nonstop prodejnu v Česku. Dnes už jich provozuje 30, na přelomu února a března přibyly nové obchody tohoto typu v Humpolci, Milevsku a Kostomlatech. Všechny až na konzum v Koldíně jsou takzvaně hybridní. To znamená, že prodavačky v nich jsou jen po část otevírací doby, ve večerních hodinách nebo v neděli či o svátcích se lidé mohou obsloužit sami.

Inspirací pro Coop byl původně americký model obchodu budoucnosti Amazon Go, ale družstvo přišlo s vlastním, podstatně levnějším řešením. „Amazon Go je technologicky dokonalý, ale až tak moc, že je pro nás nepoužitelný. A neumožňuje prodej alkoholu, ten nám dělá stále velké množství obratu. A čím menší vesnice, tím větší podíl,“ říká v rozhovoru s HN Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu skupiny Coop.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se liší cílové skupiny zákazníků obchodů 24/7 na venkově a ve městě.
  • Jak moc se v těchto typech obchodů krade.
  • Jaký vliv mají prodejny 24/7 na vietnamské večerky.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.