Přeprava a skladování zboží je jedním z hlavních indikátorů, jak se daří ekonomice. Petr Škoda, generální ředitel logistické firmy Jusda Europe, která patří do velkého tchajwanského koncernu Foxconn, má jasno – Evropě ujíždí vlak. Jeho firma vozí zboží, především to spotřební, z Asie do Evropy a následně ho i skladuje. Současné evropské kulhání srovnává s dobou covidu, kdy poptávka po spotřebním zboží byla úplně jiná. Tehdy se jakýkoliv zádrhel v lodní přepravě řešil rychlým leteckým zásobováním. Nyní hlad po zboží není, firmy ho při letošních komplikacích raději nechají jet po moři déle. „Nikomu v Evropě zboží nechybí, tak proč by firmy platily extra peníze za to, aby zboží bylo u zákazníků o 14 dní dříve,“ říká.
Co se dočtete dál
- Proč Evropa nejede.
- Jaké jsou nyní trendy v přepravě zboží.
- Jak na Evropu dopadají nepokoje v Rudém moři.
- Proč železnici podle něj chybí flexibilita a obchodní duch.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.