Hned na třech místech se od poloviny dubna opravuje severomoravská část dálnice D1. Zpráva zní na první poslech rutinně, jenže při znalosti stáří dálnice zarazí. Jde totiž o úseky, které jsou v plném provozu teprve od let 2009 a 2010. Hned tři mosty navíc vyžadují hloubkový zásah, se kterým se počítalo až mnohem později. HN to potvrdil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Připomeňme: severomoravská dálnice, dříve známá jako D47, se proslavila už mohutným zvlněním mostů u Ostravy, pod nimiž byla údajně použita jako podloží méně kvalitní struska. ŘSD se o to se stavební firmou Eurovia dodnes soudí. Problémy se ale už vloni objevily i na nejnovějším úseku u Bělotína, který v letech 2009 a 2010 propojení Ostravy se zbytkem české dálniční sítě dokončil. Nejdřív měly podobu rozsáhlých výtluků na mostech – a teď i nezvykle rozsáhlých oprav.
ŘSD to v polovině dubna prezentovala místním novinářům jako rutinní opravu, a tak o ní média i následně referovala. Nad relativní mladostí mostů se nepozastavila, mluvčí ŘSD argumentoval hlavně výměnou povrchu.
Pohled z auta o čtyři týdny později ale ukazuje něco jiného.
Co se dočtete dál
- Jak rozsáhlé jsou opravy tří mostů na severní Moravě.
- Na kolik to vyjde.
- Co k tomu uvádí ŘSD a dodavatelské firmy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.