Hned na třech místech se od poloviny dubna opravuje severomoravská část dálnice D1. Zpráva zní na první poslech rutinně, jenže při znalosti stáří dálnice zarazí. Jde totiž o úseky, které jsou v plném provozu teprve od let 2009 a 2010. Hned tři mosty navíc vyžadují hloubkový zásah, se kterým se počítalo až mnohem později. HN to potvrdil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.

Připomeňme: severomoravská dálnice, dříve známá jako D47, se proslavila už mohutným zvlněním mostů u Ostravy, pod nimiž byla údajně použita jako podloží méně kvalitní struska. ŘSD se o to se stavební firmou Eurovia dodnes soudí. Problémy se ale už vloni objevily i na nejnovějším úseku u Bělotína, který v letech 2009 a 2010 propojení Ostravy se zbytkem české dálniční sítě dokončil. Nejdřív měly podobu rozsáhlých výtluků na mostech – a teď i nezvykle rozsáhlých oprav.

ŘSD to v polovině dubna prezentovala místním novinářům jako rutinní opravu, a tak o ní média i následně referovala. Nad relativní mladostí mostů se nepozastavila, mluvčí ŘSD argumentoval hlavně výměnou povrchu.

Pohled z auta o čtyři týdny později ale ukazuje něco jiného.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak rozsáhlé jsou opravy tří mostů na severní Moravě.
  • Na kolik to vyjde.
  • Co k tomu uvádí ŘSD a dodavatelské firmy.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Chcete dostávat investiční texty do e-mailové schránky?

Přihlaste se pravidelnému odebírání investičního newsletteru Peníze HN, kde naleznete naše původní analýzy, tipy na dobré čtení nebo glosy analytiků.

newsletter Peníze