Před dvěma roky se finančník Jiří Šmejc stal generálním ředitelem skupiny PPF a nyní největší tuzemská soukromá firma sklízí výsledky jeho snažení. Šmejc postupně realizuje strategii vytyčenou ještě zakladatelem Petrem Kellnerem – v Asii rozprodal většinu částí globální splátkové společnosti firmy Home Credit, zavřel aktivity v Rusku a skupinu nasměroval víc do investic na západních trzích.

V úterý PPF oznámila, že loni vykázala historicky nejvyšší zisk, pokud pomineme rok 2008, kdy měla mimořádný příjem z prodeje České pojišťovny. Čistý zisk za loňský rok byl téměř 1,5 miliardy eur (37 miliard korun), tedy téměř devítinásobek slabého zisku z předchozího roku, kdy se firma vzpamatovávala ze ztrát v Rusku.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • V textu se též dočtete:
  • Jak hodnotí šéf PPF novou strukturu rodiny Kellnerových, pod kterou PPF spadá.
  • V čem vidí skupina nyní příležitosti na domácím trhu.
  • Jak se Šmejc dívá na vlastnictví podílu v Monetě a na Air Bank.
  • Jak se dívá na chuť dnešních Evropanů podnikat a pracovat.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.