Vyrábí sice v Číně, za čínskou automobilku ale úplně označit nejde. Polestar vznikl původně jako sportovní odnož Volva, až v roce 2017 se švédská automobilka spolu se svým majitelem Geely rozhodli udělat z něj samostatnou značku. První model pojmenovaný prostě jen Polestar 1 byl ještě plug-in hybrid, od Polestaru 2 už ale automobilka vedená bývalým designérem Škody Auto Thomasem Ingenlathem staví pouze elektromobily.
Do Česka se modely Polestaru oficiálně nedovážejí, třeba v sousedním Německu ale koupit jdou, takže se různými cestami na tuzemský trh dostávají například jako mírně ojeté. To je i případ modelu 2, který dostala redakce HN možnost krátce vyzkoušet na akci leasingové společnosti Drivalia. A přestože časový slot 45 minut je na detailnější seznámení docela krátký, rozhodli jsme se model 2 porovnat s etalonem elektromobilů: omlazenou Teslou Model 3 Highland.
Co se dočtete dál
- Proč Polestar 2 působí vlastně jako úplně normální spalovací Volvo?
- Jaký rozdíl je v praktičnosti obou aut?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.