Generativní umělá inteligence funguje v základu na jednoduchém principu. Vezme obrovské množství dat, statisticky je zpracuje a následně podle zadání uživatele vybírá části naučených informací, aby vytvořila zdánlivě originální a unikátní odpověď ve formě textu, obrázku, videa, zvuku nebo celé hudební skladby. Zároveň platí, že čím více dat má umělá inteligence k dispozici, tím lépe funguje. A data začínají docházet.

Velké firmy se snaží získat další potravu pro své systémy umělé inteligence kombinací různých aktivit, které zahrnují nenápadné změny podmínek pro užívání jejich služeb, podlézání i vydírání. Se snahou získat data svých evropských uživatelů nyní narazil Facebook, problémy mají start-upy zaměřené na hudbu a peníze mohou pomoci Googlu, aby se naučil zpívat a hrát.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás moderní technologie? To byste si neměli nechat ujít newsletter Týden s technologiemi, díky kterému dostanete do téměř pravidelného pátečního e-mailu to nejzajímavější dění a produktové novinky za celý týden.