Na konci června schválila vláda takzvanou velkou mediální novelu, která má posílit rozpočty České televize a Českého rozhlasu. Návrh mimo jiné počítá s navýšením koncesionářských poplatků a rozšířením okruhu těch, kteří je budou muset platit. Na vysílacím trhu se proto rozběhl lobbing o stovky milionů korun, které rozhodnou, jak budou rozdány karty mezi veřejnoprávními a soukromými médii.
Současnou předlohu, k níž se poslanci mají sejít ve čtvrtek 11. července, kritizuje i opozice. Návrh například předpokládá, že se poplatek bude týkat i domácností, které sice nemají televizi nebo rádio, ale používají chytré telefony nebo internetové připojení. Rovněž se počítá i s navýšením poplatků od firem. Určující bude nově počet zaměstnanců a početnější firmy budou odvádět až desítky tisíc korun. Změna zákonů má také umožnit poplatky automaticky zvyšovat podle inflace. Ministerstvo kultury, které za návrhem stojí, argumentuje, že televizní koncesionářské poplatky se naposledy zvyšovaly v roce 2008 a v případě rádia dokonce v roce 2005.
Co se dočtete dál
- Co podle šéfa Primy ohrožuje současný obchodní model televizí.
- Co se letos děje na trhu s televizní reklamou.
- Jak se Singer dívá na chystané změny v koncesionářských poplatcích.
- Jak se daří videotéce Prima+ .
- V čem je strategie Prima+ odlišná od konkurenčního Voya.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.