Podvody s fiktivní reklamou se policie už dávno naučila řešit. Názorným případem je známá akce Daňové kobry proti firmám, jež si vystavovaly faktury za inzerci na LCD panelech, kterou ovšem nikdo nikdy neviděl. Výsledkem případu s krycím názvem Excize, kterým se policie pochlubila před sedmi lety, byla řada obžalovaných, zabavený majetek za desítky milionů i významný zápis do výroční zprávy policie.
Zhruba ve stejné době začaly probublávat na veřejnost první zprávy o velice podobné kauze, která se ale týkala holdingu Andreje Babiše, tehdy ministra financí, velmi pyšného na akce Daňové kobry. Projekt farmy Čapí hnízdo, Babišovo dítě a navzdory různým schovávačkám i jeho majetek, se v počátku takřka v celém rozsahu financoval z reklam, za které platily firmy taktéž Babišova Agrofertu. Podobně jako v případu Excize je skoro nikdo ani neviděl, vždyť areál se teprve budoval.
Rozdíl je ale ve třech věcech.
Co se dočtete dál
- – Na čem skončilo stíhání firem zadávajících předraženou reklamu na Čapím hnízdě?
- – Co spravedlnost v jiných kauzách potřebovala, aby podobné chování potrestala?
- – Koho lituje ministr spravedlnosti Blažek?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.