Každý marketingově pokročilý výrobce nebo prodejce velmi podrobně testuje cenu svých produktů. Cílem je dosáhnout bodu, kde je nejvyšší takzvaná absolutní kumulativní marže (CGM$). Konkrétní pojmenování této metriky je však u různých firem odlišné.
Absolutní kumulativní marže je součet všech absolutních marží, tedy korun, nikoli procent, u všech prodaných produktů. Většinou se použije hrubá marže.
Uvedu příklad. Cena produktu je 30 korun, hrubá marže je 15 korun, prodaných kusů 20, obrat 600 korun a CGM$ 300 korun. Pokud bych stejný produkt prodával za 25 korun, s marží 10 korun, prodaných kusů by bylo 25, obrat 625 korun, tak CGM$ je 250 korun.
Co se dočtete dál
- Jaké postavení má na našem trhu Plzeňský Prazdroj?
- Co si může dovolit díky své tržní síle?
- Jaké je jeho postavení v sousedním Německu?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.