Pomáhal vytvořit jeden z největších automobilových koncernů světa, přičemž čísla ukázala, že jím slibované synergie nebyly jen vycucané z prstu. Byl přímo expertem na snižování nákladů. Měl kritické názory na nucený přechod k elektromobilitě a mnohá jeho varování se naplnila. Loni ohlásil skvělé výsledky. Vždy to také uměl s vlastníky automobilek. Přesto se musel poroučet. Carlos Tavares, šéf automobilového gigantu Stellantis, pod který patří značky jako Peugeot, Fiat, Chrysler, Opel či Maserati, toto pondělí šéfovské křeslo s okamžitou platností vyklidil. Stellantis povede v rychlosti sestavený výbor vedený Johnem Elkannem, který jako vnuk dlouholetého šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho zastupuje největší akcionáře.

Šestašedesátiletý Tavares oficiálně podal rezignaci, ale ta byla zjevně vynucená. Smlouvu měl totiž až do konce roku 2025 a ještě před pár týdny dával najevo, že odchod do důchodu nemíní urychlovat. Proč se musel oslavovaný manažer poroučet?

Zbývá vám ještě 50 % článku

Co se dočtete dál

  • - Jak si Stellantis vede na klíčových trzích
  • - Co zákazníky odhání ke konkurenci a co zlomilo veteránovi odvětví Tavaresovi vaz
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.