Již více než dva měsíce se podílím na hledání řešení problémů spojených se stavem automobilového průmyslu (nejen) v Evropě. Jde mimo jiné o to, že v příštím roce dojde v EU ke zpřísnění flotilových emisních limitů, jejichž splnění vyžaduje od automobilek navýšení prodeje nízkoemisních vozidel, jako jsou bateriové elektromobily, plug-in hybridy či hybridy s nízkou spotřebou. Tato pravidla byla dohodnuta před lety a v roce 2022 je podpořila také ACEA, lobbistická organizace zastupující automobilový průmysl.
Výkyvy poptávky na trhu, jen pozvolna klesající ceny nových elektromobilů a skepse značné části veřejnosti vedou k tomu, že podíly těchto aut zaostávají za očekáváními. Krátkodobé a nekoordinované podpůrné politiky členských států pak situaci často nejen neusnadňují, ale spíše komplikují.
Co se dočtete dál
- Jak se změní regulace emisí v EU?
- Jak automobilky reagují na nové emisní normy?
- Co se děje v politických debatách ohledně automobilového průmyslu?
- Jaký je návrh na tříleté hodnocení flotilových cílů?
- Jaké jsou bariéry pro dosažení konsenzu mezi subjekty?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.