Zatímco v ústředí automobilového koncernu Volkswagen (VW) byla v posledních měsících situace kvůli možnému uzavírání továren a hromadnému propouštění napjatá, ve Škodě Auto panuje dlouhodobě mnohem lepší nálada. Dceřiné firmě VW se daří, o její auta je zájem. Letos se dostala mezi čtyři nejprodávanější značky v Evropě, v řadě bašt elektromobility se dere na vrchol prodejních žebříčků s elektrickým modelem Enyaq a její provozní marže je letos mnohem vyšší než u firem jako Audi nebo VW.
Spokojenost je vidět i na Martinu Jahnovi, členovi představenstva Škody, který je zodpovědný za prodej a marketing. I přes vyjmenované úspěchy je ohledně příštího roku opatrný. Hlavně proto, že evropský trh s elektromobily letos výrazně zpomalil a Evropská komise od prvního ledna výrazně zpřísní emisní limity vypouštěného CO2 nových automobilů. Průměrný limit klesne z letošních 116 gramů na necelých 93,6 gramu na ujetý kilometr. A za jeho nesplnění hrozí vysoké pokuty.
Co se dočtete dál
- Jak se vyvíjí debaty kolem emisních limitů.
- Jak to ovlivní výrobu a prodejní strategie automobilek.
- Jak nakopnout prodeje elektroaut.
- Chyby automobilek v elektromobilitě.
- Jak na Škodu dopadá dění v koncernu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.