Kromě stále tvrdšího konkurenčního boje musí evropské automobilky řešit, jak se vypořádat s letošním zpřísněním emisních limitů od Evropské komise. Část autoprůmyslu volá po odložení pokut za nesplnění cílů. Proč? Aby se na konci roku automobilky vyhnuly pokutám, musí letos prodej elektroaut meziročně téměř zdvojnásobit. A to se při stagnující poptávce nejeví reálně.

Jiní zase zvažují, že pro splnění limitů omezí výrobu aut se spalovacími motory. Nikdo se ale nechce s pokutami, které se souhrnně podle Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) mohou vyšplhat na 16 miliard eur, smířit. Nyní začaly některé automobilky řešit novou cestu: plánují nakupovat povolenky na emise oxidu uhličitého od firem vyrábějících pouze elektroauta, čímž by si své pokuty ponížily, nebo se jim zcela vyhnuly.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč je plán automobilek zhůvěřilost.
  • Jaké automobilky plánují kupovat povolenky od Tesly a Číny.
  • Jaké plány má Volkswagen.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.