Mladoboleslavská Škoda Auto a španělský Seat jsou v rámci mateřského koncernu Volkswagen jediné značky osobních aut, jimž loni solidně stoupl celosvětový prodej. Nemohly však plně vyrovnat slabší výsledek hlavní značky „VW osobní vozy“ a vůbec už ne skoro dvanáctiprocentní propad výrobce luxusních vozů Audi.
Podle úterní zprávy koncernu zvýšila Škoda Auto v uplynulém roce dodávky zákazníkům o 6,9 procenta na 926 600 vozů, z toho v Německu, jejím největším trhu, jí registrace nových aut stouply o pozoruhodných 22 procent skoro na 206 tisíc vozů. Svůj podíl tak zvýšila na 7,3 procenta ve srovnání s 5,9 procenta v roce 2023. V německém prodejním žebříčku podle údajů Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) zaujala čtvrtou příčku, když se poprvé dostala před Audi. Předloni byla pátá a v roce 2022 sedmá.
Co se dočtete dál
- Jak se na německém trhu daří elektromobilům.
- Jaké postavení na něm má česká Škoda Auto.
- Proč automobilky naléhají na změnu emisních pravidel EU.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.