Mladoboleslavská Škoda Auto a španělský Seat jsou v rámci mateřského koncernu Volkswagen jediné značky osobních aut, jimž loni solidně stoupl celosvětový prodej. Nemohly však plně vyrovnat slabší výsledek hlavní značky „VW osobní vozy“ a vůbec už ne skoro dvanáctiprocentní propad výrobce luxusních vozů Audi. 

Podle úterní zprávy koncernu zvýšila Škoda Auto v uplynulém roce dodávky zákazníkům o 6,9 procenta na 926 600 vozů, z toho v Německu, jejím největším trhu, jí registrace nových aut stouply o pozoruhodných 22 procent skoro na 206 tisíc vozů. Svůj podíl tak zvýšila na 7,3 procenta ve srovnání s 5,9 procenta v roce 2023. V německém prodejním žebříčku podle údajů Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) zaujala čtvrtou příčku, když se poprvé dostala před Audi. Předloni byla pátá a v roce 2022 sedmá.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se na německém trhu daří elektromobilům.
  • Jaké postavení na něm má česká Škoda Auto.
  • Proč automobilky naléhají na změnu emisních pravidel EU.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.