Nejsem žádný „car guy“ – říká o sobě hrdě, přestože v automobilovém průmyslu se pohybuje celý život a to, kam značky dnes směřují, se nebojí ostře komentovat. Především ty německé. Profesor Ferdinand Dudenhöffer mnoho let vyučoval na německých vysokých školách ekonomiku. Předtím pracoval pro různé automobilky. Založil rovněž Centrum pro automobilový výzkum – CAR. V současnosti vystupuje hlavně jako komentátor, autor analýz a knih o automobilové branži.
Kde vidí největší problém některých výrobců aut? „V tom, že příliš hledí do minulosti a že neumí s čínskými výrobci spolupracovat. Jistě, kdo je dnes spojenec, může být zítra nepřítel. Ale takový je život, a kdo chce uspět, musí tu hru umět hrát. Německý autoprůmysl dnes zkrátka neexistuje,“ říká Dudenhöffer v prvním velkém rozhovoru pro česká média.
Můžete hodnotit současnou situaci v evropském automobilovém průmyslu? Jak hluboká krize to je?
Co se dočtete dál
- Německý autoprůmysl neexistuje, říká profesor Dudenhöffer. Jak to myslí?
- Jaký je dopad čínské konkurence na evropské výrobce.
- Kde leží příčiny poklesu inovací v automobilkách.
- Co si myslí o Elonu Muskovi a spolupráci s čínskými výrobci automobilů.
- Jak mohou evropské automobilky reagovat na klesající tržní podíly?
- Co bude s emisními limity?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.