Na dubnovém světovém Expu v Ósace bude vystavovat i jedna nenápadná česká firma, jejíž obrat přesahuje dvě miliardy. Cíl má jasný: kromě Ameriky a západní Evropy hodlá proniknout se svými interkomy i na velký japonský trh. Expanzi firmy 2N vede už šestým rokem jako generální ředitel Michal Kratochvíl, firemní veterán, sloužící ve firmě od roku 2002.
2N koupila v roce 2016 za 1,4 miliardy korun švédská společnost Axis Communications, firma ale zůstává z velké části stále česká. Díly na její interkomy se vyrábí v Česku a tady se i kompletují. A i když na obratu firmy se Česko podílí zhruba jen z deseti procent, přenést výrobu jinam se 2N nevyplatí. Ani do USA, kde má firma více než polovinu svých prodejů a tamní prezident Donald Trump připravuje celoplošná cla 25 procent na evropské výrobky .
„Axis má například fabriku v Mexiku. Před pár měsíci to dávalo smysl, nyní to asi ani nemá cenu počítat. Ale příští týden nebude mít třeba smysl počítat v jiné zemi. S Donaldem Trumpem to bude volatilní a nepředvídatelné. Pro nás to zatím není téma. Práce v USA je navíc drahá. A lepší to nebude,“ říká Kratochvíl v rozhovoru s HN.
Co se dočtete dál
- Jaké plány má 2N.
- Trendy v interkomech.
- Interkomy versus recepce.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.