Na dubnovém světovém Expu v Ósace bude vystavovat i jedna nenápadná česká firma, jejíž obrat přesahuje dvě miliardy. Cíl má jasný: kromě Ameriky a západní Evropy hodlá proniknout se svými interkomy i na velký japonský trh. Expanzi firmy 2N vede už šestým rokem jako generální ředitel Michal Kratochvíl, firemní veterán, sloužící ve firmě od roku 2002. 

2N koupila v roce 2016 za 1,4 miliardy korun švédská společnost Axis Communications, firma ale zůstává z velké části stále česká. Díly na její interkomy se vyrábí v Česku a tady se i kompletují. A i když na obratu firmy se Česko podílí zhruba jen z deseti procent, přenést výrobu jinam se 2N nevyplatí. Ani do USA, kde má firma více než polovinu svých prodejů a tamní prezident Donald Trump připravuje celoplošná cla 25 procent na evropské výrobky .

„Axis má například fabriku v Mexiku. Před pár měsíci to dávalo smysl, nyní to asi ani nemá cenu počítat. Ale příští týden nebude mít třeba smysl počítat v jiné zemi. S Donaldem Trumpem to bude volatilní a nepředvídatelné. Pro nás to zatím není téma. Práce v USA je navíc drahá. A lepší to nebude,“ říká Kratochvíl v rozhovoru s HN.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké plány má 2N.
  • Trendy v interkomech.
  • Interkomy versus recepce.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.