Děti nového tisíciletí, tedy takzvaná generace Z, ve velkém vstupují na trh práce a mají od své kariéry úplně jiná očekávání než jejich předchůdci. Firmy pomalu začínají zjišťovat, o co lidé narození po roce 2000 u svých zaměstnavatelů opravdu stojí, a přizpůsobovat tomu nejen nabídku benefitů, ale i celý náborový proces.

Podle dat kariérního portálu StartupJobs, kde inzerují tisíce firem především z digitální ekonomiky, hraje pro mladé uchazeče zásadní roli flexibilita, možnost práce na dálku a smysluplná náplň práce. „Generace Z vnímá práci jako prostředek k seberealizaci, ne jako cíl sám o sobě. Zaměstnavatelé, kteří chtějí tyto mladé talenty přitáhnout, musí nabídnout takové pracovní prostředí, kde se budou cítit součástí něčeho většího a zároveň budou mít dostatek prostoru pro svůj rozvoj,“ říká zakladatel a šéf StartupJobs Filip Mikschik.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Přehled benefitů, které lidé narození po roce 2000 chtějí od zaměstnavatelů.
  • Jaká je hodnota zaměstnaneckých akcií pro generaci Z.
  • Jak se mění představy o flexibilní práci.
  • Jak se firmy adaptují na nároky mladých pracovníků.
  • Kolik procent generace Z pracuje na dálku.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.