Děti nového tisíciletí, tedy takzvaná generace Z, ve velkém vstupují na trh práce a mají od své kariéry úplně jiná očekávání než jejich předchůdci. Firmy pomalu začínají zjišťovat, o co lidé narození po roce 2000 u svých zaměstnavatelů opravdu stojí, a přizpůsobovat tomu nejen nabídku benefitů, ale i celý náborový proces.
Podle dat kariérního portálu StartupJobs, kde inzerují tisíce firem především z digitální ekonomiky, hraje pro mladé uchazeče zásadní roli flexibilita, možnost práce na dálku a smysluplná náplň práce. „Generace Z vnímá práci jako prostředek k seberealizaci, ne jako cíl sám o sobě. Zaměstnavatelé, kteří chtějí tyto mladé talenty přitáhnout, musí nabídnout takové pracovní prostředí, kde se budou cítit součástí něčeho většího a zároveň budou mít dostatek prostoru pro svůj rozvoj,“ říká zakladatel a šéf StartupJobs Filip Mikschik.
Co se dočtete dál
- Přehled benefitů, které lidé narození po roce 2000 chtějí od zaměstnavatelů.
- Jaká je hodnota zaměstnaneckých akcií pro generaci Z.
- Jak se mění představy o flexibilní práci.
- Jak se firmy adaptují na nároky mladých pracovníků.
- Kolik procent generace Z pracuje na dálku.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.