Před patnácti lety napsal americký investor Chris Dixon esej s názvem „Příští velká věc bude na začátku vypadat jako hračka“. Tvrdil, že zásadní technologické novinky často zpočátku působí nevýrazně nebo zbytečně – a právě proto bývají podceňovány.
Dvanáct let nato se taková „hračka“ skutečně objevila. Na konci listopadu 2022 spustila OpenAI pod vedením Sama Altmana ChatGPT – nástroj, který se pro miliony lidí stal synonymem umělé inteligence. Jeho popularita od té doby raketově roste. Zatímco na první milion uživatelů potřeboval pět dní, letos v březnu mu k tomu stačila hodina. ChatGPT dnes využívá přibližně 500 milionů uživatelů týdně, což z něj činí nejpoužívanější generativní AI nástroj na světě. Na jeho úspěch postupně navázaly i další modely – od amerického Gemini od Googlu až po čínský DeepSeek. Že už nejde jen o zábavu pro děti, si pomalu začíná uvědomovat i český byznys.
Co se dočtete dál
- Na co ChatGPT firmy nejčastěji používají.
- Proč se většina uživatelů v Česku omezuje na základní funkce.
- Jaké obavy české firmy mají ohledně bezpečnosti dat.
- Které další AI nástroje jsou preferovány ve větších firmách.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.