Před patnácti lety napsal americký investor Chris Dixon esej s názvem „Příští velká věc bude na začátku vypadat jako hračka“. Tvrdil, že zásadní technologické novinky často zpočátku působí nevýrazně nebo zbytečně – a právě proto bývají podceňovány.

Dvanáct let nato se taková „hračka“ skutečně objevila. Na konci listopadu 2022 spustila OpenAI pod vedením Sama Altmana ChatGPT – nástroj, který se pro miliony lidí stal synonymem umělé inteligence. Jeho popularita od té doby raketově roste. Zatímco na první milion uživatelů potřeboval pět dní, letos v březnu mu k tomu stačila hodina. ChatGPT dnes využívá přibližně 500 milionů uživatelů týdně, což z něj činí nejpoužívanější generativní AI nástroj na světě. Na jeho úspěch postupně navázaly i další modely – od amerického Gemini od Googlu až po čínský DeepSeek.  Že už nejde jen o zábavu pro děti, si pomalu začíná uvědomovat i český byznys.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Na co ChatGPT firmy nejčastěji používají.
  • Proč se většina uživatelů v Česku omezuje na základní funkce.
  • Jaké obavy české firmy mají ohledně bezpečnosti dat.
  • Které další AI nástroje jsou preferovány ve větších firmách.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.