Ministerský předseda Bavorska Markus Söder jednal při své poslední návštěvě Česka loni v prosinci s premiérem Petrem Fialou o zrychlení železničního spojení mezi Prahou a Mnichovem. O stejném tématu pravidelně debatovali rovněž všichni předchozí premiéři i ministři dopravy Česka, Německa i Bavorska, když se při různých příležitostech sešli na jedné či druhé straně hranice.

Cesta vlakem z Prahy do bavorské metropole totiž stále trvá v nejlepším případě téměř šest hodin, ale spíš déle. Ve srovnání s tím se do Vídně či Berlína, které nejsou o moc blíže, lze dostat za o něco málo víc než čtyři hodiny. Podle poslance bavorského zemského sněmu Gerharda Hoppa v tomto případě leží hlavní podíl viny na německé straně.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Co se stalo na německé straně.
  • Jak se to změní s novou spolkovou vládou.
  • Jak je tato železniční trať významná pro NATO.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.