Ještě před deseti lety byla Toyota v Česku, co se prodeje nových aut týče, mezi značkami hluboko v druhé desítce. Právě v roce 2015 české zastoupení japonské automobilky dostal na starosti Martin Peleška. Nyní je Toyota v top trojce, jen kousek za Hyundai a o něco dál za domácí Škodou Auto. Hlavní Peleškův úkol? Ustát tak velký nárůst – místo 4000 aut ročně jich Toyota nyní prodá v Česku skoro pětkrát tolik, dealerů přitom přibývá po jednotkách.

Největší světový výrobce aut se probouzí i v elektromobilitě. Donedávna jí značka nepřikládala velkou váhu, soustředila se především na hybridy a částečně na vodíkovou technologii. Hodně ale bylo před necelými dvěma lety slyšet o její baterii s pevným elektrolytem, díky které její auta mají ujet 1200 kilometrů a u nabíječky přitom strávit jen deset minut. Peleška v rozhovoru s HN říká, že v plánech automobilky je baterku představit v roce 2027 nebo 2028. Podle něj technologie na trhu s auty hodně zamíchá kartami. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak situace kolem baterie s pevným elektrolytem nyní vypadá.
  • Jaké jsou plány Toyoty v elektromobilitě a modelech.
  • Proč nejde vyjít ven s autem o dojezdu 200 km.
  • Jak vypadá trh s auty v Česku.
  • Proč se opět rozjíždí trh s reexporty.
  • Jak Evropu ovlivní Trumpova cla.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.