Ještě před deseti lety byla Toyota v Česku, co se prodeje nových aut týče, mezi značkami hluboko v druhé desítce. Právě v roce 2015 české zastoupení japonské automobilky dostal na starosti Martin Peleška. Nyní je Toyota v top trojce, jen kousek za Hyundai a o něco dál za domácí Škodou Auto. Hlavní Peleškův úkol? Ustát tak velký nárůst – místo 4000 aut ročně jich Toyota nyní prodá v Česku skoro pětkrát tolik, dealerů přitom přibývá po jednotkách.
Největší světový výrobce aut se probouzí i v elektromobilitě. Donedávna jí značka nepřikládala velkou váhu, soustředila se především na hybridy a částečně na vodíkovou technologii. Hodně ale bylo před necelými dvěma lety slyšet o její baterii s pevným elektrolytem, díky které její auta mají ujet 1200 kilometrů a u nabíječky přitom strávit jen deset minut. Peleška v rozhovoru s HN říká, že v plánech automobilky je baterku představit v roce 2027 nebo 2028. Podle něj technologie na trhu s auty hodně zamíchá kartami.
Co se dočtete dál
- Jak situace kolem baterie s pevným elektrolytem nyní vypadá.
- Jaké jsou plány Toyoty v elektromobilitě a modelech.
- Proč nejde vyjít ven s autem o dojezdu 200 km.
- Jak vypadá trh s auty v Česku.
- Proč se opět rozjíždí trh s reexporty.
- Jak Evropu ovlivní Trumpova cla.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.