Česku se stále nedaří rozjet stavbu vysokorychlostní železnice. Ukazuje to pohled na přípravu jednotlivých staveb. Správa železnic sice neustále hlásí nové pokroky, ale reálný stav je, že do země se nekoplo a ještě několik let to tak zůstane. Termín začátku první stavby se už roky odsouvá.
Projekt za asi jeden bilion korun mohlo Česko ještě před pár lety financovat skoro celý z evropských peněz – takhle bude muset stavět spíš na dluh.
Stát přitom ještě před čtyřmi lety sliboval, že právě v roce 2025 začne stavět tratě pro rychlosti 320 nebo 350 kilometrů za hodinu. Místo nich teď začalo ministerstvo dopravy a Správa železnic ukazovat jako historický úspěch mnohem menší projekt: první tratě pro rychlost 200 kilometrů za hodinu. První takovou v pondělí oficiálně zahájil ministr Martin Kupka (ODS) jihozápadně od Přerova.
Co se dočtete dál
- Postaví vůbec Česko nějaké skutečné vysokorychlostní tratě?
- Proč je projekt u Kojetína „šidítko“?
- Za které vlády chyby vznikly.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.