Česká železnice zřejmě zažije druhý pokus o rozjezd vlaků na vodíkový pohon. Zatímco ten první s dvoudílnou jednotkou od Alstomu zatím přinesl jen předváděcí jízdy na jaře 2022, teď se o skutečné prodeje bude pokoušet švýcarský Stadler s motorákem RS Zero, který slibuje lepší přizpůsobení potřebám středoevropských železnic. Veřejnosti ho ukázal ve středu na železničním veletrhu v Ostravě.

Pro vodíkový pohon to může být jedna z posledních šancí na větší uplatnění v dopravě. Osobních aut na vodík jsou v Česku jen nižší desítky a i v městské hromadné dopravě jde u autobusů spíš jen o ojedinělé pokusy.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • V čem má tento pokus větší šanci.
  • A jaké vyhlídky mu dávají dopravci.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.