Když Američanka Debra Crewová před dvěma lety nastoupila do čela britské nadnárodní společnosti Diageo, největšího světového výrobce lihovin, dostala od akcionářů jasné zadání: udržet vysoké tempo prodeje, které přineslo období globální pandemie.

Ale to se zkušené manažerce nepodařilo, neboť whisky, vodky, tequily, ginu a dalších „tvrdých“ nápojů se ve světě začalo pít méně. Přišlo totiž období vysoké inflace, kdy začali spotřebitelé utrácet obezřetněji. Nakonec minulý týden Diageo oznámilo, že generální ředitelka končí.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdo nahradil Crewovou.
  • Jaké má plány.
  • Jak to vidí analytici.
  • Jak se vyvíjí světová spotřeba alkoholu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.