Měl to být triumf ruského automobilového průmyslu. A zároveň vzkaz Západu: obejdeme se i bez vašich aut a komponent, umíme celé auto vyrobit sami. Novou Ladu Iskra, auto pro široké masy a zároveň vůbec první nový model uvedený na domácí trh od začátku invaze, si byl ostatně letos prohlédnout přímo v největší ruské automobilce AvtoVAZ i sám prezident Vladimir Putin.
„Iskra je vůz složený z 90 procent z domácích, v Rusku vyrobených dílů. Jeho vývoj zabral rekordně krátký čas, pouhé tři roky,“ hovořil o novince pyšně při loňském představení prototypu šéf automobilky Maxim Sokolov. Pokud jsou jeho slova o podílu domácích komponent pravdivá, bylo by to skutečně přelomové – dosud AvtoVAZ „skládal“ své vozy z více než poloviny ze součástek z ciziny.
Co se dočtete dál
- Proč se zpozdila sériová výroba nové Lady složené z většiny z lokálních součástek.
- Co se stalo po znárodnění s fabrikami evropských automobilek v Rusku.
- Jak čínští dodavatelé komponent nahrazují západní firmy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.