Měla to být třešnička na předvolebním dortu, se kterým si půjde už za pár týdnů ministr dopravy Martin Kupka (ODS) pro hlasy voličů: posun nejvyšší rychlosti vlaků ze 160 na 200 kilometrů v hodině. Reálný přínos je sice zatím malý, ale je to milník. Ještě v předvečer změny se ministr v Pendolinu nechal natáčet – a pak měl začít pravidelný provoz.

První zářijové ráno skutečně začal. Jenže – vlak se na začátku nejrychlejšího úseku u Mezna místo zrychlení na 200 prudce zastavil. Oficiální vysvětlení znělo: zásah zabezpečovače ETCS.

Realita byla ale trochu jiná: vlak zastavila chyba zaměstnance Správy železnic. HN zjistily a ověřily podrobnosti. Přesně zapadají do historie trapasů, které zvyšování rychlosti v Česku provázely už před lety.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Co přesně se stalo.
  • A podíváme se na zapomenutou kapitolu z roku 2000, kdy se zvedala rychlost naposledy.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se