Měla to být třešnička na předvolebním dortu, se kterým si půjde už za pár týdnů ministr dopravy Martin Kupka (ODS) pro hlasy voličů: posun nejvyšší rychlosti vlaků ze 160 na 200 kilometrů v hodině. Reálný přínos je sice zatím malý, ale je to milník. Ještě v předvečer změny se ministr v Pendolinu nechal natáčet – a pak měl začít pravidelný provoz.
První zářijové ráno skutečně začal. Jenže – vlak se na začátku nejrychlejšího úseku u Mezna místo zrychlení na 200 prudce zastavil. Oficiální vysvětlení znělo: zásah zabezpečovače ETCS.
Realita byla ale trochu jiná: vlak zastavila chyba zaměstnance Správy železnic. HN zjistily a ověřily podrobnosti. Přesně zapadají do historie trapasů, které zvyšování rychlosti v Česku provázely už před lety.
Co se dočtete dál
- Co přesně se stalo.
- A podíváme se na zapomenutou kapitolu z roku 2000, kdy se zvedala rychlost naposledy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.