Luxusní segment během Black Friday balancuje mezi ochranou exkluzivity a nutností přizpůsobit se měnící se poptávce. V roce 2025 se potvrdilo, že nejúspěšnější značky využívají toto období nikoli k masovým slevám, ale k udržení své vlastní prestiže.

LVMH přistupuje k nákupní horečce jen okrajově. Louis Vuitton či Dior tak nabízejí limitované balíčky nebo cestovní edice, mimo jiné proto, že se firma v první polovině letošního roku potýkala s oslabením poptávky v Číně a celkově slabším prodejem v klíčových segmentech. Třetí čtvrtletí však ukázalo první známky zlepšení. Tržby opět mírně rostly a skupina dosáhla 58,1 miliardy eur za devět měsíců. Akcie LVMH se proto stabilizovaly, ačkoli trh zatím vyčkává na jasnější signál. Současně skupina posiluje komunikaci směrem k prémiovým zákazníkům, zdůrazňuje řemeslnou kvalitu a v rámci Black Friday experimentuje s privátními online přístupy či přednostními rezervacemi nových produktů. Cílem je vytvořit pocit exkluzivního zapojení bez toho, aniž by byla narušena cenová integrita značek.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaký dopad měly problémy Gucci na tržby a zásoby a jak značka reaguje v kampaních.
  • Jak Estée Lauder využívá Black Friday pro získání nových zákazníků a posílení digitálních kanálů.
  • Jak investoři reagovali na kvartální výsledky a co očekávají od dalšího vývoje.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.