Do Nationale-Nederlanden pro životní pojistku

* Kvalita obsluhy a nabídka vysoce specializovaných produktů životního pojištění je to, co přitahuje klienty životní pojišťovny Nationale-Nederlanden, i když její oranžové logo provází stále jistá exkluzivita. Ta ale není na překážku, protože o pojišťovnu projevují zájem i jiné než nejvyšší vrstvy.
(dd)
Životní pojištění není jednoduchá záležitost. Komplikuje ho někdy i terminologie. Jestliže předností produktů životní pojišťovny Nationale-Nederlanden je, že jsou orientovány "kapitálově" a "investičně", potom je zřejmé, že nejde jen o rizikové životní pojistky. Klient je pojištěn i spoří. To je podstatou kapitálových životních pojištění, kterých je v nabídce N-N hned několik - kapitálově důchodové pojištění, dočasné nebo trvalé životního pojištění a vkladového životního pojištění.
Součástí těchto druhů pojištění je v N-N i protiinflační program, tzn. možnost zvyšovat placené pojistné, a tím i pojistnou částku o index inflace. U úvěrového životního pojištění je plnění vázáno na určený peněžní ústav, a pojistná částka, která se rovná úvěru nebo hypotéce, se každoročně snižuje podle individuálně dohodnutého plánu. Úže zaměřenými produkty jsou stipendijní pojištění, svatební pojištění, a také ihned splatný důchod - zde jde o okamžitou výplatu pravidelných částek vložených peněz.
Nad standardem trhu je N-N v investičním životním pojištění, a nově také v Investičním pojištění Junior (více na str. 25). které je úrazovým pojištěním dětí se spořicím prvkem. V investičním životním pojištění je N-N spolu s Commercial Union jediná pojišťovna, která ho nabízí. Slovo "investiční" v názvu produktů znamená, že klient volí nejen podíl spořicí a rizikové složky ve svém pojištění, ale i riziko, jaké je ochoten v souvislosti s investováním svých peněz podstupovat - jeho prostředky může spravovat Fond obligací, Fond cizích měn, Fond flexibilních investic nebo Smíšený fond (kombinace investic do obligací a akcií).
Kromě vyjmenovaných produktů individuálního životního pojištění nabízí N-N i pojištění skupinové (v rámci jedné smlouvy je pojištěna skupina osob), a také manažerské životní pojištění. V obou případech uzavírá smlouvu s pojišťovnou zaměstnavatel.
Pro rozhodování klienta o tom, u které životní pojišťovny zakotví, je důležitý i přístup, který její zástupce zvolí při prvním kontaktu s potenciálním klientem. Nationale-Nederlanden praktikuje tzv. needs based selling, tzn. nejprve provede s potenciálním klientem důkladný rozbor potřeb daných jeho rodinnou, finanční a sociální situací. Teprve poté je učiněna nabídka (zde má klient ulehčeno rozhodování formou různých variant pojištění pomocí programů na notebooku). Pojišťovna zde používá stejné standardy, jaké se uplatňují v pojišťovnictví EU, kde je ochrana klienta věc prvořadá - neexistuje zde, aby byla sepsána smlouva hned při prvním kontaktu s klientem.
Holandská životní pojišťovna Nationale-Nederlanden vstoupila na český trh před sedmi lety. Přitom se zaměřila na vybudování co nejlepší distribuční sítě. Jejím základem je zhruba 1500 osobních poradců, kteří fungují zároveň i jako poradci rodinní. Jsou důkladně proškolováni a velmi dobře je hodnotí i ti, kteří už nejsou klienty N-N.
Nabídka produktů Nationale-Nederlanden u nás proslula skutečností, že minimální měsíční pojistné nemůže být nižší než pět set korun. Tento fakt určoval vlastně předem i potenciální klientský segment. I když obchody N-N jsou za dobu působení na českém trhu charakterizovány silnou dynamikou, je otázka, zda by nižší cena neprospěla většímu průniku kvalitních služeb do širších sfér jejich uživatelů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist