UNI benzín vyhovuje všem typům automobilů


Množství automobilů, které jezdí na benzín s přísadou olova, se rychle snižuje. V Japonsku se už devět let používá výhradně bezolovnatý benzín, v USA je jeho podíl na výrobě a spotřebě téměř stoprocentní. Provoz automobilů s olovnatým benzínem byl zakázán v Rakousku a Finsku. Od letošního roku je i na Slovensku v distribuční síti jen bezolovnatý benzín a SR je tak třetí evropskou zemí, kde nejezdí auta s přísadou olova.

Slovnaft Bratislava vyrábí pro SR bezolovnaté benzíny s označením UNI. Tento benzín má univerzální použití pro všechny druhy vozidel. Je plně smísitelný s olovnatými benzíny v jakémkoliv poměru a mohou jej používat i vozy s katalyzátorem. UNI benzín nemá žádný negativní vliv na účinnost a životnost katalyzátoru a neobsahuje přísady na bázi těžkých kovů. Výroba ve Slovnaftu probíhá podle jakostní normy ISO 9000.

Univerzálnost bezolovnatých benzínů řady UNI (UNI 91, UNI Super 95, Natural 95 a Super plus 98) pro použití ve všech druzích vozidel umožňuje přísada ANABEX. Tato látka byla po provedení nejrůznějších testů ohodnocena Světovou zdravotnickou organizací (WHO) jako látka s minimální toxicitou a nemá mutagenní ani kancerogenní účinky.

UNI benzín se distribuuje i do ČR, kde ho prodává téměř stovka čerpacích stanic. Navíc společnost Slovnaft Moravia buduje síť čerpacích stanic. První tři jsou už v provozu, do konce tisíciletí by jich podle jednatele společnosti Alojze Uherce mělo fungovat třicet.

ALEŠ ŘIHÁČEK

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist