Za sedm tisíc korun si před lety koupil Jan Martínek bezdrátová sluchátka v e-shopu Alza. Ke koupi ho přesvědčilo i to, že si za 1400 korun mohl přikoupit prodlouženou záruku – místo běžných dvou let na plných pět. Jenže když se sluchátka po čtyřech letech porouchala a on je v prodloužené záruční době reklamoval, neuspěl.
Alza mu oznámila, že vlastně nešlo o záruku, ale „pouze“ o pojištění, a odkázala jej na pojišťovnu, s níž měla uzavřenou smlouvu. A ta řekla, že oprava je neúčelná, a nabídla mu jen vrátit polovinu sumy – hodnotu, kterou po čtyřech letech používání měla. Tedy zcela jiného plnění, než by bylo u záruky.
Martínek se proto obrátil na soud a požadoval, aby mu Alza doplatila 3200 korun jako rozdíl toho, co mu zaplatila pojišťovna a co stála sluchátka. U soudů ale zatím neuspěl. Navíc ho spor už stál 80 tisíc korun. Přesto hodlá pokračovat.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.