Kopřivnická Tatra si před 10 lety prošla pod novými českými majiteli znovuzrozením. Pořád si ale s sebou nese z minulosti, že její výroba není nastavená na masovou produkci. Při malých sériích to tolik nevadilo. Vlastně právě naopak. Jenže teď je produkce vyprodaná na několik let dopředu a továrna nestíhá vyrábět.

„Roky jsme se věnovali tomu, aby fabrika byla efektivní při požadavcích na jedno auto. Proto máme problémy a musíme strategii Tatry změnit,“ říká v rozhovoru pro HN nový generální ředitel Tatra Trucks Lukáš Andrýsek. Ten hodlá tradiční českou značku zásadně proměnit a má na to zatím na investice připraveno dvě a půl miliardy korun.

Díky tomu by Tatra do tří let měla vyrábět 2500 aut ročně, což je fakticky zdvojnásobení produkce. Vedou k tomu rychlé a razantní kroky, jež dost proměnily i management automobilky. „Tatra teď potřebuje manažery, kteří mají více zkušeností z klasického automotive, kde se dbá na vypilované procesy a náklady se počítají do halíře. Tento typ lidí zatím v Tatře chyběl,“ dodává Andrýsek.

Jste v nejvyšším výkonném křesle Tatry osm měsíců, co se vám zatím podařilo?

Pro mě je důležité, že jsem do vyššího i středního managementu Tatry schopen dostat lidi, kteří mohou pomoci v důležitých změnách. Přišli sem i z velmi zajímavých a lukrativních pozic jen proto, že chtějí být v Tatře u toho, jak se zdvojnásobuje fabrika. To je výzva a zajímavá atmosféra sama o sobě. Připouštím ale, že pro řadu lidí jsou tady změny rychlé.

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč se Tatra musí změnit a jak to chce nový ředitel Tatry udělat.
  • Jaké investice Tatra chystá.
  • Kolik má podnik nasmlouvaných zakázek.
  • Jaké vidí Tatra svoje hospodaření letos a v příštích letech.
  • Jaké plány má automobilka s vodíkem.
  • A můžou se někdy v Kopřivnici zase vyrábět osobní auta?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Chcete dostávat investiční texty do e-mailové schránky?

Přihlaste se pravidelnému odebírání investičního newsletteru Peníze HN, kde naleznete naše původní analýzy, tipy na dobré čtení nebo glosy analytiků.

newsletter Peníze