Viktor Kouřil

ředitel životního pojištění ING ČR/SR

Dopředu si připravujeme témata. V případě delších plánovacích schůzek připravujeme i detailní časový plán. Při zásadních mítincích se vyplatí s klíčovými kolegy předem probrat hlavní body a prodiskutovat je. Samotná porada by pak měla být jakýmsi managementem úloh - rozdat zadání, sdělit termíny a vrhnout se do práce.To někdy kazí kolegové, kteří rádi vedou dlouhé monology. Byť jsou zajímavé, nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu. Utnout je, než dojde k typickému cimrmanovskému problému "myšlenku udržet a myšlenku opustit" je jediným řešením. Nikdy se nevyhnete "troublemakerům", kteří rozebírají každý detail. Osvědčeným fíglem je pověřit je vedením porady, pak nemají jinou možnost než být struční a profesionální. Častým nešvarem jsou pozdní příchody. Na to máme také recept - zabírají pokuty, nebo musí opozdilec zazpívat písničku.

Lenka Fornusková

manažerka zaměstna-neckých vztahů Tesco Stores ČR

V praxi se nám osvědčilo určit jednoho účastníka jako facilitátora, který zodpovídá za proces jednání a nikoliv za řešení problémů. Pokud nepodceníme přípravu, je porada z poloviny hotová. Důležité je začít včas. Ujistit se, že všichni znají cíl porady. Pak se soustředit na probírané téma, zbytečně od něj neodbíhat a nenechat se vtáhnout do debaty zabývající se podružnostmi, držet se předem stanoveného programu. Uměním je také zvládat případnou agresi a konflikty. Samozřejmostí je netelefonovat a zbytečně neopouštět jednací místnost. Porada je o sdílení informací a nápadů, zapojit by se do ní proto měli všichni. Pokud jde o one man/woman show, je to chyba. Všichni by ale měli mít na paměti, že žádná myšlenka není špatná myšlenka a že je důležité se nechat se inspirovat myšlenkami druhých.