Nemyslete si, že vezmete manažera z Mladé Boleslavi, pošlete ho do Číny a on začne dobře fungovat, říká Radek Špicar, ředitel vnějších vztahů Škoda Auto. "Příprava je důležitá, aby věděl, jaké jsou v té zemi zvyklosti, protože může udělat rychle chybu," dodává.

Pomoci může Exportní akademie při CzechTrade, která vznikla v roce 2006 jako jeden z 12 projektů vládní Exportní strategie na léta 2006-2011. Jejím posláním je zvyšování zahraničněobchodních kompetencí jak na straně firem, tak organizací, které mají prosazovat obchodní zájmy Česka v cizině. Exportní akademie proto cílí na podnikatele i státní úředníky, tzv. obchodní diplomaty.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se