Obchod s luxusem aktuálně zažívá nejnáročnější období od roku 2009. Manažery Gucci, Prady a spol. trápí nezvykle šetrní Číňané, kterým už se nelíbí velká loga, nepokoje v Hongkongu i krymská krize. Růst tohoto průmyslového odvětví by podle analytické společnosti Bain & Co. letos neměl přesáhnout dvě procenta, což by znamenalo nejhorší výsledek za posledních pět let.
"Nad byznysem s luxusem se schyluje k dokonalé bouři," varoval nedávno Luca Solca, analytik francouzské společnosti Exane BNP Paribas. A ve špatném počasí se zřejmě nejlépe prodávají trenčkoty. I když v Exane BNP Paribas mají i jiné vysvětlení toho, proč britský výrobce tradičních nepromokavých plášťů Burberry roste všem okolnostem navzdory.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.