Parfémy z českého e-shopu už si objednávají i zákazníci ze Spojených států. Internet shop s.r.o., provozovatel Parfums.cz, tento týden jako vůbec první český internetový obchod otevřel svoji plnohodnotnou pobočku za Atlantikem.
Do expanze, která byla plánována několik měsíců, firma investovala řádově stovky tisíc dolarů. Internet shop s.r.o. má v New Jersey pronajatý sklad, z kterého dodává zboží do celých Spojených států, včetně Havaje a Aljašky. Doručení slibuje podle adresy do dvou až osmi pracovních dní.
Prvním cílem e-shopu nazvaného Beautyspin.com je podle marketingového ředitele firmy Radka Ondrašíka získat pozici na trhu a dostat se do "plusu". "Postupně chceme budovat tržní podíl na celém americkém trhu," prohlašuje. Dlouhodobě má však firma ambice dostat se v zemi mezi pět největších e-shopů ve své kategorii.
E-shop v USA sází na šíři prodávaného sortimentu parfémů a produktů péče o tělo. Zároveň jako konkurenční výhodu vnímá i úroveň zákaznické podpory a služeb spojených s prodejem.
Ředitel firmy Michal Zámec již dříve v rozhovoru pro HN hovořil rovněž o úsporách, kterých může česká firma dosáhnout ve srovnání s americkou konkurencí. "Snažíme se maximum procesů dělat doma, tedy za české peníze. Tým IT pořád bude v Česku," řekl tehdy. Právě náklady na IT jsou přitom důležitou položkou v rozpočtu e-shopu. V USA tak firma chce mít jen management a zaměstnance skladu.
Management má nyní nová pobočka čistě americký. "Jakmile ale dořešíme administrativní záležitosti, posílíme tým Čechy, kteří se v současnosti podílejí na vývoji našeho vlastního systému. Vědí o něm nejvíce a jsou schopni nejlepší technické podpory," popisuje plány firmy Ondrašík.
Po pěti letech skoro pětinásobné tržby
Právě administrativní záležitosti firmě podle Ondrašíka zabraly hodně času. "V USA platí zákony, které se od evropských výrazně liší. Zatímco v EU je legislativa podobná, vstup na americký trh vyžaduje potýkat se s velmi odlišnými daňovými, obchodními nebo technickými normami," dodává.
Za celý letošní rok plánuje firma utržit 3,3 miliardy korun. Loni to bylo 2,5 miliardy. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 je Internet Shop s.r.o. 26. nejrychleji rostoucí technologickou firmou ve střední Evropě a druhou v Česku. Za posledních pět let její tržby vyrostly o 462 procent. V tomto žebříčku se firma drží stabilně už několik let.
Se svým obratem se také řadí mezi největší české e-shopy. Ve své kategorii zboží je kromě Česka jedničkou i na trzích v Polsku či Rumunsku. Prodeji parfémů on-line se Michal Zámec věnuje přes 10 let, firmu Internet Shop s.r.o. založil v roce 2006.
Internet Shop s.r.o. nyní pod různými jmény prodává zboží již v 10 zemích. Kromě Ameriky obsluhuje společnost devět evropských trhů, na které dodává zboží ze svého skladu blízko Brna. Firma podle Ondrašíka připravuje další expanzi, ale konkrétní plány nechce prozradit. Mezi cílové země obchodu patří i Ukrajina, kam ale letos firma musela na čas přestat zboží dodávat kvůli místní krizi.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist