O naprosté dominanci teprve jedenadvacetiletého golfisty Jordana Spietha, který minulý víkend suverénně ovládl legendární Masters, a s výsledkem -18 dokonce vyrovnal rekord slavného turnaje, vytvořený v roce 1997 Tigerem Woodsem, už jste pravděpodobně slyšeli. Spieth ale tento rok nebyl jediný, kdo v neděli z osmnáctého greenu Augusta National Golf Clubu odcházel vítězně.
Radovat se mohl i jeho sponzor, baltimorský výrobce sportovního oblečení Under Armour. Zatímco mladičký Texasan si na své konto připsal první turnaj kategorie major, značka Under Armour, v jejímž oblečení Spieth absolvoval všechna čtyři turnajová kola, se mohla těšit z obrovské publicity. Její hodnotu analytici odhadují na bezmála 31 milionů dolarů.
Seznam velkých korporátních rivalit typu McDonald's – Burger King, Coca-Cola – Pepsi anebo Apple – Microsoft má nový přírůstek: Nike versus Under Armour.
Tržní kapitalizace Nike je sice stále ještě víc než pětkrát větší než u konkurenčního výrobce sportovního oblečení z Baltimoru, podle analytiků bychom ale dnes jen stěží hledali ambicióznějšího šéfa, než jakým je CEO Under Armour Kevin Plank.
"Značka v posledních letech nerostla, přímo explodovala," píše časopis Forbes.
Under Armour nedávno podepsal smlouvu s britským tenistou Andym Murraym a na deset let prodloužil sponzorský deal s rodící se golfovou superstar Jordanem Spiethem.
Právě Spieth by dle expertů mohl mít na budoucnost značky podobný vliv, jaký kdysi míval Tiger Woods na golfovou divizi koncernu Nike.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.