O naprosté dominanci teprve jedenadvacetiletého golfisty Jordana Spietha, který minulý víkend suverénně ovládl legendární Masters, a s výsledkem -18 dokonce vyrovnal rekord slavného turnaje, vytvořený v roce 1997 Tigerem Woodsem, už jste pravděpodobně slyšeli. Spieth ale tento rok nebyl jediný, kdo v neděli z osmnáctého greenu Augusta National Golf Clubu odcházel vítězně.

Radovat se mohl i jeho sponzor, baltimorský výrobce sportovního oblečení Under Armour. Zatímco mladičký Texasan si na své konto připsal první turnaj kategorie major, značka Under Armour, v jejímž oblečení Spieth absolvoval všechna čtyři turnajová kola, se mohla těšit z obrovské publicity. Její hodnotu analytici odhadují na bezmála 31 milionů dolarů.

Under Armour vs Nike

Seznam velkých korporátních rivalit typu McDonald's – Burger King, Coca-Cola – Pepsi anebo Apple – Microsoft má nový přírůstek: Nike versus Under Armour.

Tržní kapitalizace Nike je sice stále ještě víc než pětkrát větší než u konkurenčního výrobce sportovního oblečení z Baltimoru, podle analytiků bychom ale dnes jen stěží hledali ambicióznějšího šéfa, než jakým je CEO Under Armour Kevin Plank.

"Značka v posledních letech nerostla, přímo explodovala," píše časopis Forbes.

Under Armour nedávno podepsal smlouvu s britským tenistou Andym Murraym a na deset let prodloužil sponzorský deal s rodící se golfovou superstar Jordanem Spiethem.

Právě Spieth by dle expertů mohl mít na budoucnost značky podobný vliv, jaký kdysi míval Tiger Woods na golfovou divizi koncernu Nike.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se