Výrobci vína z Francie se stále častěji porozhlížejí po nových vinicích v Číně. Zatímco ještě před pár lety tam víno především dováželi, nyní je v Číně stále častěji také vyrábějí. Chtějí tak využít rostoucí žízně Číňanů hlavně po červeném víně, jehož jsou největšími konzumenty na světě. Červená barva navíc v tamní kultuře symbolizuje štěstí či radost.
Ambiciózní plány v tomto ohledu má především největší výrobce luxusního zboží na světě Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), pod něhož spadají i značky šampaňského, jako je Moët & Chandon nebo Dom Pérignon. LVMH hodlá totiž prodávat nejlepší a také zřejmě jedno z nejdražších čínských vín. Vybral si k tomu vysoko položenou oblast Šangri-La v provincii Jün-nan na jihozápadě země. Již brzy by firma chtěla světu představit své první víno z této oblasti. Francouzi ho pojmenovali Posvátný mrak.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.