Že kvůli marnivosti padají andělé z nebes a Belzebub podle ní rozezná neřáda, kterého je třeba co nejrychleji odtáhnout do podzemního království, psal Friedrich Schiller už ve své Panně Orleánské. To ale ještě neznamená, že jsme touhu po vyšší atraktivitě a finanční nadřazenosti či zálibu ve zdobení vlastního zevnějšku během posledních 200 let zavrhli jako vlastnosti, pro něž už v moderní společnosti není místo. Nejnovější studie Vanity Capital: The Global Bull Market in Narcissism (Kapitál marnivosti: Globální býčí trh s narcismem) z dílny amerického finančního ústavu Bank of America Merrill Lynch (BAML) ukazuje, že je tomu přesně naopak.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se